بررسی روش‌های توزیع هدفمند دانش با استفاده از WEB 2.0 و تلفن‌های هوشمند



نویسنده : احسان واثقی

به دانش به عنوان مهم‌ترین دارایی استراتژیک در سازمان‌ها و حیاتی‌ترین منبع برای دست‌یابی به مزیت رقابتی ماندگار نگریسته می‌شود. زمانی که مقدار قابل توجهی از دانش در ذهن کارکنان سازمان انباشته شده، دانستن اینکه چه جیزی باعث به اشتراک گذاشتن و چه چیزی مانع به اشتراک گذاشتن این دانش می‌شود برای سازمان مهم است. منابع جدید مدیریت دانش بر اهمیت تکنولوژی‌های تعاملی مدیریت و توزیع دانش که غالباً الکترونیک و مجازی هستند تاکید کرده‌اند. جدیدترین تکنولوژی‌های از این دست بلاگ‌ها، ویکی‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستند. همچنین با توجه به پیشرفت روزافزون تلفن‌های هوشمند به تلفن‌های هوشمند به عنوان یک حوزه‌ی تحقیق و توسعه جدید نگریسته می‌شود که قابلیت استفاده به عنوان ابزاری برای مدیرت دانش را دارا هستند. علاوه بر این بر خلاف تکنولوژی‌ها نوین که هنوز مفاهیم مبهم بسیاری در آنها وجود دارد، مدیریت دانش دارای مجموعه‌ای کاملی از مفاهیم، تعاریف و مدل‌های پذیرفته شده برای مؤثرتر و متمرکزتر کردن استفاده و اشتراک دانش است. مهم‌ترین مسئله در مدیریت دانش ساماندهی و مدیریت اطلاعات است که در اینجا یک مفهوم مشترک به نام محتوا بین این تکنولوژی‌های جدید و مدیریت دانش ظاهر می‌شود. مدیریت محتوا و به اشتراک گذاری آن هم یکی از کارکردها و جذابیت‌های شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها و تلفن‌های همراه است و هم یکی از ابزار های قابل استفاده در مدیریت و توزیع دانش در حوزه‌ی مدیریت دانش. در نوشته‌ی حاضر سعی شده پس از بررسی تئوریک و چند نمونه پیاده‌سازی شده در این زمینه یک سیستم ترکیبی از این تکنولوژی‌های جدید برای توزیع دانش در یک سازمان به صورت هدفمند ( با توجه به علایق، جایگاه، تخصص‌ها و… کارکنان) تعریف گردد.

با برچسب: , , , , , , , , , , , , , ,
پست شده در اسلاید, کامپیوتر-فناوری-اطلاعات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

مطالب مرتبط