بررسی موردی سامانه شهرت حراجی آنلاین ای بِی



نویسنده : سهیل واثقی

رشد روز افزون استفاده از ابزارهای برخط در محیط وب و فضای مجازی در سالهای اخیر باعث شده است که استفاده کاربران از این فضا بصورت چشمگیری افزایش داشته باشد، عواملی همچون راحتی کارکرد، عدم نیاز به جابجایی های بیجا به منظور انجام کارها، نتیجه بخش بودن آنی فرآیندها در محیط وب، همه و همه باعث شده که کاربران به این گونه فضاها بیشتر تمایل نشان بدهند.
در تعاملات رو در رو، نحوه تعامل، نوع مکالمه، حالت چهره و سایر عوامل فیزیکی طرف مقابل باعث ایجاد حسی در میان افراد می شود که شخص احساس می کند که می تواند به مخاطبش اعتماد داشته باشد یا خیر، اما در محیط مجازی هیچ کدام از این نشانه ها وجود ندارند و اعتماد کردن یا نکردن کاربران به یکدیگر باید بصورت دیجیتالی و اعداد و ارقام سنجیده شود و از طرفی این اعتماد میتواند تاثیر بسیار زیادی بر روی انتخاب های کاربران در این جوامع بگذارد پس بنابراین بحث اعتماد در سایت های تجارت الکترونیک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این گزارش ابتدا به بررسی اهمیت اعتماد و شهرت در سایت های تجارت الکترونیک پرداخته شده است و حملاتی که به این سامانه ها صورت می گیرد به همراه برخی از راه های دفاع و جلوگیری از این حملات توضیح داده شده است و مفاهیم نظری و تعاریف مربوط به اعتماد و شهرت آورده شده است در ادامه و قسمت دوم گزارش داده های تراکنش های سایت ای بِی که یک حراجی آنلاین است مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و راه هایی که باعث شده اعتماد کاربران در این سایت به یکدیگر و به افراد با شهرت خوب افزایش یابد بررسی شده است.

با برچسب: , , , , , , , , , , , , , ,
پست شده در اسلاید, کامپیوتر-فناوری-اطلاعات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

مطالب مرتبط